Tiedote: Taitaja-lukuvuosi käynnistyy Jyväskylän koulutuskuntayhtymän oppilaitoksissa

29.08.2011 14:41
(Tiedote viestimille)

Viitaniemen kampuksella Taitaja-lippu nousee ao-lipun rinnalle keskiviikkona 31. elokuuta

Taitaja-suurtapahtuman järjestelyt ovat hyvässä vauhdissa, ja Taitaja-lukuvuosi avataan lipunnostoseremonialla Viitaniemen kampuksella Jyväskylässä keskiviikkona 31. elokuuta. Ammattitaidon SM-kilpailu Taitaja2012 on ao-oppilaitosten näkyvin tapahtuma lukuvuonna 2011-2012. Samalla se on yksi ensi vuoden suurimmista tapahtumista Keski-Suomessa.

Taitaja2012-tapahtuma järjestetään Jyväskylän Paviljongissa 24.-26.4.2012. Ammattitaidon SM-kilpailussa oman alansa Suomen mestaruudesta kilpailee 400 nuorta 42 alalta. Tapahtuman yhteydessä järjestetään erityistä tukea tarvitsevien TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailut sekä Taitaja9-kilpailu, jossa 100 peruskoulun yhdeksäsluokkalaista kilpailee kädentaidoissa.

Päävastuun tapahtuman järjestelyistä kantaa Jyväskylän ammattiopisto yhdessä Jämsän ammattiopiston ja Jyväskylän aikuisopiston kanssa. Suurtapahtuman valmistelut työllistävät satoja opettajia ja tapahtuman alla yli tuhat opiskelijaa. Kävijöitä tapahtumaan odotetaan 30 000.

Taitaja-lukuvuoden avauspäivänä 31. elokuuta Jyväskylässä kokoontuu eri puolilta Suomea 300 opettajaa ja työelämän edustajaa valmistelemaan Taitaja2012-kilpailua oman lajinsa näkökulmasta. Valtakunnallinen lajiohjausryhmä on vastuussa kilpailun kehittämisestä ja työelämävastaavuudesta.

Kutsu viestimille, MM-edustaja paikalla

Viestimien edustajat ovat tervetulleita seuraamaan lipunnostoseremoniaa Viitaniemen kampuksella 31.8. klo 9-9.15 (Viitaniementie 1 A, Jyväskylä). Paikalla on myös lokakuussa ammattitaidon MM-kilpailuissa Suomea edustava Maria Suihkonen, joka on valmistunut tarjoilijaksi Jyväskylän ammattiopistosta. MM-kilpailut järjestetään Lontoossa 4.-9.10.2011.

- Esko Junttila, kilpailunjohtaja, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä, puh. 040 341 5603.
- Maria Suihkosen haastattelupyynnöt muina aikoina: Niina Luttinen, tiedottaja, puh. 040 341 5133.

Taitaja2012 Jyväskylä on Suomen suurin ammattitaitotapahtuma, jonka kilpailuissa taitojaan mittelee 500 opiskelijaa. Yleisö pääsee seuraamaan ammattiin opiskelevien nuorten SM-kilpailua ja voi samalla tutustua laajasti eri ura- ja koulutusvaihtoehtoihin. Tapahtumassa yritykset kohtaavat nuorten kykyjen joukossa omia tulevaisuuden tekijöitänsä ja nuoret saavat tukea ammatinvalintaan. Tapahtuman teema on "Tee elämäsi paras valinta".

www.taitaja2012.fi
WorldSkills, ammattitaidon MM-kilpailut: www.skillsfinland.fi