Tiedote: Keski-Suomesta 118 opiskelijaa Taitaja2012-semifinaaleihin

16.01.2012 12:22

Yhteensä 118 keskisuomalaista ammatillisten oppilaitosten opiskelijaa kilpailee tänä vuonna pääsystä ammattitaidon SM-kilpailun finaaliin, joka järjestetään Jyväskylässä 24.4.-26.4.2012 Taitaja-tapahtumassa. Tammi-helmikuussa järjestettäviin semifinaaleihin ilmoittautui 85 opiskelijaa Jyväskylän ammattiopistosta, 19 opiskelijaa Jämsän ammattiopistosta, 10 opiskelijaa Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskuksesta sekä TaitajaPLUS-lajeihin 4 opiskelijaa Bovallius-ammattiopistosta.

Kilpailu loppukilpailupaikoista on tänä vuonna erityisen tiukkaa, sillä semifinaaleissa paikkoja SM-finaaliin tavoittelee kaikkiaan 1 803 opiskelijaa, joka on ennätysmäärä. Semifinaaleissa karsitaan eri lajeista kahdeksan parasta kilpailijaa tai paria SM-kilpailun finaaleihin.

Semifinaaleista kuusi järjestetään Keski-Suomessa. Jyväskylässä kilpaillaan automaatioasennuksessa 24.-26.1., levy ja hitsaus -lajissa 25.-26.1, TV- ja videotuotannossa 9.2. sekä TaitajaPLUS-lajeihin kuuluvissa puhdistuspalvelulajissa 25.1. ja artesaanilajissa 31.1. Äänekoskella järjestetään Koneenasennuksen ja kunnossapidon semifinaali 17.1.-18.1.

Kohti Taitaja2012 Jyväskylää

Taitaja2012 on yksi tämän vuoden suurimmista tapahtumista Keski-Suomessa. Tapahtumaan odotetaan 30 000 kävijää. Ammattitaidon SM-kilpailussa oman alansa Suomen mestaruudesta kilpailee 400 nuorta 42 alalta. Tapahtuman yhteydessä järjestetään erityistä tukea tarvitsevien TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailut sekä Taitaja9-kilpailu, jossa 100 peruskoulun yhdeksäsluokkalaista kilpailee kädentaidoissa.

Taitaja2012 Jyväskylä -tapahtuman järjestää Jyväskylän koulutuskuntayhtymä yhteistyössä Keski-Suomen elinkeinoelämän ja oppilaitosten kanssa. Taitajan taustaorganisaationa toimii Skills Finland ry. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Taitaja2012 - Ammattitaidon SM-kilpailu Jyväskylässä 24. - 26.4.2012
www.taitaja2012.fi

- Kilpailunjohtaja Esko Junttila, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän ammattiopisto, puh. 040 341 5603
- Tiedottaja Niina Luttinen, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän ammattiopisto, puh. 040 341 5133
-----------------

Kutsu tiedotusvälineille

Artesaanilajin TaitajaPLUS-semifinaali 31.1.2012

Tiedotusvälineet ovat tervetulleita seuraamaan Bovallius-ammattiopiston järjestämää artesaanilajin TaitajaPLUS-semifinaalia 31.1.2012 Suomen käsityön museoon (Kauppakatu 25, Jyväskylä) . Semifinalistit suorittavat tehtäviään alustavan aikataulun mukaan klo 12-15. Tuona aikana on mahdollista seurata ja kuvata kilpailijoiden työskentelyä. Kilpailijat ovat varmimmin haastateltavissa heti semifinaalin päätyttyä. Semifinaalista tiedotetaan tarkemmin viikolla 4.

Lisätietoja TaitajaPLUS artesaanilajin semifinaalista:
- Opettaja Anne Hautala, Bovallius-ammattiopisto, puh. 0400 206 700 tai opettaja Miiko Taka, Bovallius-ammattiopisto, puh. 040 758 5794

Koneenasennuksen ja kunnossapidon semifinaali Äänekoskella 17.1.-18.1.

Tiedotusvälineet ovat tervetulleita myös Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskuksen järjestämään koneenasennuksen ja kunnossapidon semifinaaliin Äänekoskelle 17.1.-18.1. Semifinaali järjestetään Pohjoisen Oppimiskeskuksen Kone- ja metalliosastolla (Piilolantie 17, Äänekoski). Semifinalistit suorittavat tehtäviään molempina päivinä klo 9.30-11.00 ja 12.00-15.00.

Lisätietoja Koneenrakennuksen ja kunnossapidon semifinaalista:
- Opettaja Pasi Sormunen, Pohjoisen Keski-Suomen oppimiskeskus, puh. 014 519 2316