ISS:n tiedote: ISS toivottaa Taitajat tervetulleiksi työelämään

20.04.2012 10:50
ISS haluaa tukea nuorten tulevien työntekijöiden ammattitaidon edistämistä ja toimii siksi Taitaja2012-kisan yhtenä päätukijana. Kiinteistöpalvelualalle tarvitaan jatkuvasti uusia ammattilaisia. Nuoret taitajat ovat tervetulleita ISS:ään.
"ISS:n kumppanuuslajeissa menestyneet nuoret pääsevät perehtymään kiinteistöpalvelualaan jo tänä kesänä, sillä yritys tarjoaa kesätyöpaikan kumppanuuslajien voittajille: puhtauspalvelualan työntekijälle, putki-, sähkö- ja ilmastointiasentajalle sekä cateringkokille", kertoo aluejohtaja Tapani Väänänen ISS:stä.
ISS on mielellään mukana edistämässä kattavaa valmennus- ja ammattitaitokilpailujärjestelmää, joka nostaa ammatillisen koulutuksen ja osaamisen arvostusta.
"Taitaja-kisojen kautta ISS tavoittaa tärkeän kohderyhmän, potentiaaliset työntekijät. ISS tarjoaa hyvät urakehitysmahdollisuudet kaikilla palvelualoillaan eli kiinteistöpalveluissa sekä turvallisuus- ja ruokapalveluissa, sanoo ISS Palveluiden henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen.

ISS korostaa työhyvinvointia

Tänä vuonna Taitaja-tapahtuman teema on "Tee elämäsi paras valinta". Tarkoituksena on kannustaa nuoria löytämään itselleen sopiva opiskelupaikka ja ammatti. ISS puolestaan tarjoaa työpaikan, joka arvostaa työntekijää.
"ISS viestii tapahtumassa tänä vuonna työhyvinvoinnin ja työkyvyn merkityksestä. Työnantajana uskomme vahvasti, että hyvinvoiva työntekijä on myös hyvä palvelualan työntekijä. ISS:n henkilöstöpolitiikassa korostuu vastuu työntekijöiden työssäjaksamisesta, osaamisen kehittäminen ja mahdollisuus urakiertoon", Sirpa Huuskonen kertoo.

Koulutusta ISS:n osaamiskeskuksista

Kuluvan vuoden aikana ISS perustaa yrityksen sisäisiä osaamiskeskuksia. Niihin haetaan opiskelemaan sekä nuoria että vanhempia ihmisiä, jotka ovat mahdollisesti tällä hetkellä työttömiä.
" Tärkeää on oma asenne ja kiinnostus opiskella kiinteistöpalvelualan töitä. Osaamiskeskukset ovat yksi ISS:n kehityshankkeista, joilla parannetaan henkilöstön osaamista, työkykyä ja viihtymistä, Sirpa Huuskonen mainitsee.

Ammattilaiset videolla

ISS:n ammattilaiset esittäytyvät erilaisissa työtehtävissään seitsemässä videossa, jotka tehtiin Taitaja2012-kisaa varten. Tapahtuman yleisö voi äänestää videoista mieleistään. Äänestäneiden kesken arvotaan iPad. Videokisa on käynnissä ISS:n duunISSa-facebook-sivuilla: www.facebook.com/duunISSa
Ammattitaidon SM-kilpailun, Taitaja2012:n, finaali järjestetään tänä vuonna Jyväskylässä 24.–26.4. Oman alansa mestaruudesta kilpailee 400 nuorta 42 alalta.
Lisätietoa:
Henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen, puh. 040 504 5223,
Aluejohtaja Tapani Väänänen, puh. 040 505 3539,
Viestintäjohtaja Hanna Malmivaara, puh. 040 561 6568
ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2011 liikevaihtomme oli 558 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on noin 12 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii yli 50 maassa.