Tiedote: Haukiputaalainen Henri Syrjälä tähtää mestaruuteen

24.04.2012 14:28

102autokorinkorjaus_syrjl_henry_oulunseudun_ammattiopisto_500

Henry Syrjälä tekemässä vaurioanalyysia Autokorinkorjauslajissa (Kuva: Jaakko Manninen).

Ammattitaidon SM-kilpailut ovat täydessä vauhdissa Jyväskylässä. Kolme päivää kestävässä kilpailussa 400 kilpailijaa tavoittelee Suomen mestaruutta 42 lajissa. Autokorinkorjauksessa kilpailevat Henri Syrjälä ja Jani Ohenoja Oulun seudun ammattiopiston Haukiputaan yksiköstä.

Oulun seudun ammattiopiston Haukiputaan yksikössä opiskeleva Henri Syrjälä, 18, kilpailee Taitaja 2012 -ammattitaidon SM-kilpailuissa autokorinkorjauksessa. Ensimmäinen kilpailupäivä käynnistyi auton vaurioanalyysillä ja jatkui puskurin liimakorjauksella.

Kolmen kilpailupäivän aikana kilpailijat tekevät korjauskustannuslaskelman, selvittävät laskelman asiakkaalle ja tekevät henkilöautoon vauriokorjaukset.

"Tunnelma on ollut ihan leppoinen. Alkujännityksen jälkeen liimakorjaus meni jo ihan hyvin. Uskon, että hitsaushommat menevät parhaiten", haukiputaalainen Syrjälä kertoo.

Hän harjoitteli SM-koitosta varten lähinnä oppituntien aikana, mutta välillä päivät venyivät pitemmiksi.

"Kilpailuun valmistautumisen aikana olen oppinut alasta uusia asioita ja kilpailussa saa paremmin tietoa omasta osaamisestaan, kun useampi henkilö arvioi omaa suoritusta", Henri Syrjälä summaa kilpailukokemustaan.

Taitaja2012 Ammattitaidon SM-kilpailu alkoi Jyväskylässä tiistaina. Tulokset ovat selvillä torstaina noin kello 18. Taitaja on Suomen suurin koulutusalan vuosittain järjestettävä tapahtuma. Tänä vuonna se järjestetään Jyväskylän Paviljongissa, jonne odotetaan kolmen päivän aikana noin 30 000 kävijää.

Tiedoksi toimituksille:

Kuva haastateltavasta löytyy osoitteesta http://media.taitaja2012.fi/kuvat/Lajit/Autokorinkorjaus/. Keskiviikkoiltaan mennessä kuvapankista löytyvät kuvat kaikista kilpailijoista.

Autokorinkorjauslajin lajivastaava, asiakaspalvelupäällikkö Aulis Rekonen, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän ammattiopisto, puh. 040 341 5521
Yhteys opiskelijaan: Opettaja Joni Hyyryläinen, Oulun seudun ammattiopisto, Haukiputaan yksikkö, puh. 010 272 2544
Tiedottaja Niina Luttinen, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä, puh. 040 341 5133

Nettisivut: www.taitaja2012.fi
Taustamateriaalia viestimille://www.taitaja2012.fi/fi/tiedotus/taustamateriaalia-viestimille
Kuvapankki: www.taitaja2012.fi/kuvat. Kuvapankkiin kuvataan kaikki SM-kilpailijat kilpailutilanteessa ja tapahtumakuvia (painokelpoisia).
Sosiaalinen media: facebook.com/taitaja2012 ja twitter.com/taitaja2012

Taitaja2012 on suurin koulutusalan vuosittainen tapahtuma Suomessa. Tapahtumaan odotetaan 30 000 kävijää. Ammattitaidon SM-kilpailussa oman alansa Suomen mestaruudesta kilpailee 400 nuorta 42 alalta. Tapahtuman yhteydessä järjestetään erityistä tukea tarvitsevien TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailu sekä Taitaja9-kilpailu, jossa 100 yhdeksäsluokkalaista kilpailee kädentaidoissa.

Jyväskylän koulutuskuntayhtymä on 22 000 ammatillisen koulutuksen opiskelijan ja lukiolaisen koulutuksen järjestäjä. Kuntayhtymän ammatillisia oppilaitoksia ovat Jyväskylän aikuisopisto, Jyväskylän ammattiopisto, Jämsän ammattiopisto, Jyväskylän oppisopimuskeskus ja Jyväskylän liikenneopettajaopisto. Kuntayhtymän lukiot ovat Cygnaeus-lukio, Jyväskylän aikuislukio, Jyväskylän Lyseon lukio, Sepän lukio, Tikkakosken lukio ja Voionmaan lukio.

Taitaja2012 Ammattitaidon SM-kilpailu 24.-26.4. Jyväskylän Paviljongissa, ti klo 9-17, ke klo 9-18 ja to klo 8-14. Tapahtumaan on vapaa pääsy.