Vähälä Yhtiöiden tiedote: Tykkää itsellesi työpaikka Vähälä Yhtiöissä

25.04.2012 12:02
Vähälä Yhtiöt on vuonna 1937 perustettu logistiikka-alan yhtiö. Olemme osa Kiitolinjaa, Suomen pisimmän historian omaavaa kuljetusketjua. Työllistämme kaikkiaan n. 450 henkilöä (n.350 työntekijää ja n.100 sopimusyrittäjää).

Vähälä Yhtiöt on mukana Taitaja-tapahtumassa kertomassa nuorille alasta, jossa töitä on nyt -ja tulevaisuudessa. Alallamme on käynnissä suurten ikäluokkien eläköityminen ja tarvitsemme alalle uusia innokkaita osaajia. Kuljetus- ja logistiikka-alalla tekijöiden löytäminen tulevaisuudessa on todellinen haaste. Eläköitymisen lisäksi haasteita lisää vaadittava ammattipätevyyskoulutus.

Vaikka vaadittava ammattipätevyys monimutkaistaa alalle pääsyä, näemme ammattipätevyyden ja sitä kautta osaamisen kasvamisen positiivisena asiana. Yhtiömme tukee kouluttautumista ja toimimme myös itsenäisenä koulutusorganisaationa, kouluttaen mm. ammattipätevyysopintoja.

Yhtiömme panostaa tulevaisuuden tekijöihin. Olemme olleet mukana kuljetusala.com tapahtumassa. Tapahtuman kohderyhmänä olivat peruskoulun kahdeksasluokkalaiset nuoret, jotka miettivät ammatinvalintakysymyksiä. Kuljetusala.com:n pääasiallisena tavoitteena oli tehdä alaamme tunnetuksi ja lisätä sen kiinnostavuutta.

Mietimme jatkuvasti uusia tapoja lähestyä nuoria ja kertoa alastamme. Avasimme hetki sitten yhtiöllemme Facebook-sivun, jonka tarkoituksena on rekrytointiviestintä. Meille on tärkeää toimia alamme edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä ja haluamme olla siellä, missä tapahtuu. Taitaja-tapahtumassa lanseeraamme Facebook-sivullamme olevan kilpailun: "Tykkää itsellesi työpaikka Vähälässä". Työpaikka on nuorelle mahdollisuus tutustua sekä logistiikka-alaan että Vähälä Yhtiöihin, ja tienata samalla kesälomarahaa. Kilpailu jatkuu 18.5 asti ja on tarkoitettu kaikille 15 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille.

varatoimitusjohtaja Tiina Salonen p. 0400 935 003
myyntikoordinaattori Johanna Sihvonen p. 050 593 0586.
www.vahala.fi
www.kiitolinja.fi