Tiedote: Vilma Hassi Sastamalasta on Taitajien Taitaja 2012

26.04.2012 18:36
Tampereen ammattiopistossa opiskeleva Vilma Hassi, 19, on valittu Taitajien Taitajaksi Ammattitaidon SM-kilpailussa Jyväskylässä tänään torstaina 26.4.2012. Vaatetusompelijaksi opiskeleva Hassi voitti kilpailussa kultaa pukuompelulajissa.

"Taitajien Taitaja -titteli on erittäin suuri kunnia. Hiljaiseksi tämä vetää", Vilma Hassi kuvailee tuntemuksiaan heti voiton varmistuttua Jyväskylän Paviljongissa.

Sastamalalainen Hassi opiskelee kolmatta vuotta ammattilukiossa Tampereen ammattiopistossa. Hän osallistui SM-kilpailuun nyt toista kertaa ja tuloksena oli toinen kultamitali.

Taitajien Taitaja -voittajan julkisti johtaja Mika Tammilehto opetus- ja kulttuuriministeriöstä. Voittajan ansioiksi mainittiin kiitettävä osaaminen kaikilla lajin osa-alueilla, halu kehittää omaa osaamistaan sekä erinomainen ja kannustava asenne kilpailussa.

Taitaja-tapahtumassa valitaan joka vuosi Taitajien Taitaja, joka on kilpailussa hyvin menestynyt ja opinnoissaan hyvin pärjäävä nuori. Taitajien Taitaja toimii seuraavan vuoden ajan ammatillisen koulutuksen edustajana. Palkinnoksi hän saa vuodeksi käyttöönsä auton, joka on tänä vuonna BMW 118i.

Skills Finland ry:n nimeämä jury valitsee Taitajien Taitajan vuosittain lajikohtaisten voittajien joukosta. Taitajien Taitajan on oltava ehdotonta huippua omassa lajissaan. Lisäksi hän on ylpeä omasta osaamisestaan ja ammatistaan sekä ammatillisesta koulutuksestaan. Taitajien Taitajan on luonteeltaan positiivinen, oman lajinsa sekä ammatillisen koulutuksen edustaja.

Kilpailunjohtaja Esko Junttila, Taitaja2012-tapahtuma, puh. 040 341 5603
Tiedottaja Niina Luttinen, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä, puh. 040 341 5133

www.taitaja2012.fi
Taustamateriaalia viestimille:www.taitaja2012.fi/fi/tiedotus/taustamateriaalia-viestimille
Kuvapankki: www.taitaja2012.fi/kuvat. Kuvapankkiin kuvataan kaikki SM-kilpailijat kilpailutilanteessa ja tapahtumakuvia (painokelpoisia).
Sosiaalinen media: facebook.com/taitaja2012 ja twitter.com/taitaja2012

Taitaja2012 on suurin koulutusalan vuosittainen tapahtuma Suomessa. Tapahtumaan odotetaan 30 000 kävijää. Ammattitaidon SM-kilpailussa oman alansa Suomen mestaruudesta kilpailee 400 nuorta 42 alalta. Tapahtuman yhteydessä järjestetään erityistä tukea tarvitsevien TaitajaPLUS-ammattitaitokilpailu sekä Taitaja9-kilpailu, jossa 100 yhdeksäsluokkalaista kilpailee kädentaidoissa.

Taitaja2012 Jyväskylä -tapahtuman järjestää Jyväskylän koulutuskuntayhtymä yhteistyössä Keski-Suomen elinkeinoelämän ja oppilaitosten kanssa. Taitajan taustaorganisaationa toimii Skills Finland ry. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Jyväskylän koulutuskuntayhtymä on 22 000 ammatillisen koulutuksen opiskelijan ja lukiolaisen koulutuksen järjestäjä. Kuntayhtymän ammatillisia oppilaitoksia ovat Jyväskylän aikuisopisto, Jyväskylän ammattiopisto, Jämsän ammattiopisto, Jyväskylän oppisopimuskeskus ja Jyväskylän liikenneopettajaopisto. Kuntayhtymän lukiot ovat Cygnaeus-lukio, Jyväskylän aikuislukio, Jyväskylän Lyseon lukio, Sepän lukio, Tikkakosken lukio ja Voionmaan lukio.

Taitaja2012 Ammattitaidon SM-kilpailu 24.-26.4. Jyväskylän Paviljongissa, ti klo 9-17, ke klo 9-18 ja to klo 8-14. Tapahtumaan on vapaa pääsy.