Tiedote: Kari Luodon kappale Suuntaan tulevaan valittiin Taitaja2012-tapahtuman tunnusbiisiksi

30.03.2011 10:16

Kari Luoto (kuva: Ilkka Ärrälä)

Jyväskylässä vuonna 2012 järjestettävän Taitaja2012-ammattitaitotapahtuman viralliseksi tunnusbiisiksi on valittu Kari Luodon "Suuntaan tulevaan".

Taitaja-tapahtuma haki tunnusbiisiä avoimella sävellyskilpailulla, johon osallistui yhteensä 19 musiikkikappaletta. Tuomaristo valitsi osallistuneista viisi parasta yleisöäänestykseen. Kari Luodon kappale voitti myös yleisöäänestyksen ylivoimaisesti yhteensä 558 äänellä. Yhteensä ääniä annettiin 1512.

Luoto ja kappaleen sovittanut Henri Leppä saavat voittajakappaleesta 1000 euron palkinnon sekä 500 euron palkinnon yleisöäänestyksen voitosta.

Somerolla asuva Luoto on 30-vuotias luokanopettaja ja kolmen pienen tytön isä. Musiikkiin vakavasti suhtautuva Luoto tekee musiikkia ja keikkailee työnsä ohessa Viides Vaihde -yhtyeensä kanssa.
Sanoitus kertoo elämän tärkeistä valinnoista

Sävellyskilpailussa haettiin biisiä, joka kertoisi tapahtuman teemasta, joka on "Tee elämäsi paras valinta". Tuomariston mielestä Luodon kappale onnistui tavoitteessa sekä musiikillisesti että sanoituksellisesti parhaiten.

- Laulu kertoo nuoren aikuisen näkökulmasta tilanteesta, jossa elämän suunta on vielä hieman epäselvä. Maailma on täynnä mahdollisuuksia ja on päätettävä mitä haluaa. Pitää myös olla tarkkana mitä toivoo, sillä toive voi toteutua, Luoto selittää.

Artistin kolmibiisinen promolevy julkaistaan kevään aikana. Promolevyllä Luoto pyrkii saamaan radiosoittoa ja levytyssopimuksen.

Kuuntele kappale:

Painokelpoinen lehdistökuva ladattavissa täältä.

Kari Luoto, puh. 040 734 7843
Tuomariston puheenjohtaja, koulutuspäällikkö Pauliina Holm, Jyväskylän ammattiopisto, puh. 040 341 5889

Taitaja2012 Jyväskylä on Suomen suurin ammattitaitotapahtuma, jonka kilpailuissa taitojaan mittelee 500 opiskelijaa. Yleisö pääsee seuraamaan ammattiin opiskelevien nuorten SM-kilpailua ja voi samalla tutustua laajasti eri ura- ja koulutusvaihtoehtoihin. Tapahtumassa yritykset kohtaavat nuorten kykyjen joukossa omia tulevaisuuden tekijöitänsä ja nuoret saavat tukea ammatinvalintaan. Tapahtuman teema on "Tee elämäsi paras valinta".