Tiedote: Karstulan, Äänekosken ja Pihtiputaan yläkoulujen joukkueet voittivat Taitaja9-aluekilpailun

08.12.2011 14:59

taitaja9_ks_aluekilpailun_voittajajoukkue

Laaksolan koulu, Koulunmäen koulu ja Tahkonpolun koulu nähdään Taitaja9-finaalissa Taitaja2012-tapahtuman yhteydessä.

Jyväskylän ammattiopistolla 8.12.2011 käydyn Keski-Suomen Taitaja9-aluekilpailun voittajaksi selvisi Laaksolan koulun Rolling Melons -niminen joukkue Karstulasta. Kolmihenkiseen voittajajoukkueeseen kuuluvat Venla Lampinen, Joni Lasonen ja Niko Saarinen (kuvassa).

Toiseksi aluekilpailussa tuli Koulunmäen koulun Taika 9 -niminen joukkue Äänekoskelta. Joukkueeseen kuuluvat Juho Lasarov, Taija Liimatainen ja Eetu Paananen. Kolmannen sijan saavutti Tahkonpolun koulun Kolmen kimppa -niminen joukkue Pihtiputaalta. Joukkueeseen kuuluvat Antti Anttila, Bea Muhonen ja Atte Paananen.

Yhteensä aluekilpailuun otti osaa 16 joukkuetta, jotka olivat selviytyneet jatkoon Keski-Suomen paikalliskilpailuista. Aluekilpailun tehtäviä olivat muun muassa metallipuristimen kokoaminen, valkuaisvaahdon vatkaus sekä linnunpöntön kokoaminen.

Aluekilpailun kolme parasta joukkuetta pääsevät finaaliin, joka järjestetään Jyväskylän Paviljongissa ammattitaidon SM-kilpailun, Taitaja2012-tapahtuman, yhteydessä 24.4.2012. Taitaja9-finaalissa kilpailee 36 joukkuetta eri puolilta Suomea.

Taitaja9 on peruskoulun yhdeksäsluokkalaisille tarkoitettu valtakunnallinen kilpailu kädentaidoissa. Sen tarkoituksena on herättää peruskoululaisten kiinnostusta kädentaitoja vaativiin ammattialoihin. Samalla kilpailu antaa yläkoulun viimeistä luokkaa käyville mahdollisuuden tutustua ammatillisten oppilaitosten koulutustarjontaan.

Lisätiedot:

Koulukoordinaattori Mira Ruth-Viitanen, Taitaja2012-tapahtuma, Jyväskylän ammattiopisto, puh. 040 341 5832.

Taitaja2012 Jyväskylä on Suomen suurin ammattitaitotapahtuma, jonka kilpailuissa taitojaan mittelee 500 opiskelijaa. Yleisö pääsee seuraamaan ammattiin opiskelevien nuorten SM-kilpailua ja voi samalla tutustua laajasti eri ura- ja koulutusvaihtoehtoihin. Tapahtumassa yritykset kohtaavat nuorten kykyjen joukossa omia tulevaisuuden tekijöitänsä ja nuoret saavat tukea ammatinvalintaan. Tapahtuman teema on "Tee elämäsi paras valinta", ja siihen odotetaan 30 000 kävijää.

Taitaja2012 - Ammattitaidon SM-kilpailu Jyväskylässä 24. - 26.4.2012

Lisätietoja Taitaja9-kilpailusta: www.skillsfinland.fi