Microsoftin tiedote: Opiskelijat kisaavat Imagine Cup -teknologiakilpailun finaalipaikasta

Skicka sidan
Måndag, 23 April 2012 09:00
Det finns inga tillgängliga översättningar.

Imagine Cup on maailman suurin opiskelijoille järjestetty vuosittainen teknologiakilpailu. Kilpailu kokoaa yhteen maailman lupaavimmat nuoret kyvyt ratkomaan nykypäivän haasteita luovuuden ja teknologian avulla. Kilpailutöiden tavoitteena on tukea YK:n globaalien kehitystavoitteiden toteutumista.

Viisi suomalaista opiskelijajoukkuetta kilpailee Microsoftin järjestämän kansainvälisen teknologiakilpailu Imagine Cupin finaalipaikasta Taitaja2012 -kilpailun yhteydessä Jyväskylässä. Tämän vuoden kisaan antaa suomalaista lisäväriä Nokian sponsoroima Windows Phone -haaste, jossa etsitään maailman ongelmia helpottavaa mobiilisovellusta.

Suomen finaalin voittaja lähtee Imagine Cupin kansainväliseen loppukilpailuun, joka järjestetään 6.-10.7.2010 Sydneyssä Australiassa. Vuonna 2011 yhteensä 300 000 opiskelijaa yli 100 eri maasta otti osaa Imagine Cup -kilpailuun.

Suomen loppukilpailussa kilpailevat joukkueet ovat Aaltovation (Aalto-yliopisto), BOBS (Lappeenrannan Teknillinen yliopisto), Dev4Fun (Lappeenrannan Teknillinen yliopisto), G3A (Lappeenrannan Teknillinen yliopisto) ja Matalapaine (Turun AMK). Viime vuonna Suomen osakilpailun kilpailun voitti Turun AMK:n joukkue Team 25K.

Microsoftin ständin löytää messuilta A1. Ständillä esitellään mm. Windows-tietokoneita ja Xbox Kinect -pelejä mukaan lukien suomalainen Kung Fu High Impact. Microsoftin asiantuntijat toimivat lisäksi tuomareina Taitaja-kilpailun eri osioissa seuraavasti: web design - Drazen Dodik, tietojenkäsittely - Uchenna Ikegwuonu, tietokoneet ja verkot - Timo Hänninen.

Tervetuloa seuraamaan Imagine Cupin Suomen loppukilpailua!

Aika: keskiviikkona 25.4 klo 10.00-14.00

Paikka: Jyväskylän Paviljonki, Lutakonaukio 12, Auditorio Wivi

10.00 Tervetuloa, Drazen Dodik, Microsoft Oy

10.05 Lutz Ziob, toimitusjohtaja, Microsoft Learning

10.40 Kilpailutöiden esittely

12.40 Tuomariston arviointia

13.15 Palkintojen jako

Tilaisuutta voi tulla seuraamaan koko ohjelman ajaksi tai esimerkiksi palkintojenjaon ajaksi.

Imagine Cupin verkkosivut löydät osoitteista

www.microsoft.fi/imaginecup ja www.imaginecup.com

Ilmoittautumiset tilaisuuteen:

Akkreditointi Taitaja2012-taphtumaan:

Toimittajat voivat akkreditoitua tapahtuman aikana mediakeskuksessa. Akkreditoitumalla saa käyttöön infopaketin, mediakeskuksen palvelut (työskentelytilaa, verkkoyhteys saatavissa, muutamia valmiita työasemia, tulostin/kopiokone).

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoftin palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Maailmanlaajuisesti Microsoftilla on noin 92 000 työntekijää yhteensä 102 maassa. Heinäkuussa 2011 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 69.94 miljardia US dollaria.

I samarbete med:

lemminkainen_verkkoon_iso iss_verkkoonelectrolux_verkkoon_140px vhl_logistics_verkkoon laakkonen_verkkoon155px jalas_verkkoon_95px
wurth_verkkoon_120px Metallintyöstökoneet ja rakentamisen kalusto - Machinery Oy ponsse_verkkoon teknologia_teollisuus_verkkoon_140px keskimaa_verkkoon_145px nrj_energy_verkkoon
bovalius_logo_uusi_140 poke_verkkoon paviljonki_logo_115 jamk_verkkoon pkky_logo_210